Anonim
Lotto-Belisol fans at the Tour de France

James Startt

Lihat Galeri 21 Foto

ASO

Peringkat 1: Utrecht; Sabtu, 4 Julai, 14km ITT

Bagi tahun kedua berturut-turut, Tour Grand Départ berlangsung di luar Perancis, di bandar Utrecht, Belanda. Tetapi untuk kali pertama sejak 2012, peringkat pembukaan Tour adalah percubaan masa individu dalam kursus 14km teknikal melalui pusat bandar. Kursus ini sama rata seperti pannekoek Belanda, tetapi dengan lebih daripada 20 sudut dan selekoh, ia akan menguji setiap saraf pengendara, terutama jika hujan.
Mengapa Ia Penting
Terlalu lama untuk mengira secara rasmi sebagai Prolog, Peringkat 1 adalah satu-satunya percubaan masa individu bagi 2015 Tour de France. Daripada para pesaing keseluruhan, pejuang masa yang lebih baik seperti Chris Froome dan Sky Tuffoff-Saxo Alberto Contador dapat memanfaatkan beberapa saingan utama mereka. Dan kalau hujan, jurang mungkin lebih besar pada kursus sebagai teknik seperti yang ini.
Siapa yang Akan Menonton
Mengharapkan kebanyakan kegemaran untuk mengakhiri hari yang relatif berkumpul bersama di belakang pejuang masa yang tulen seperti Tony Martin dan Fabian Cancellara Kilang Track of Etixx-Quick-Step. Peminat-peminat setempat pasti akan memberi tumpuan kepada penunggang berusia 24 tahun Tom Dumoulin, penunggang Giant-Alpecin kelahiran Belanda yang menduduki tempat ketiga pada Kejohanan Dunia Masa UCI Masa lalu dan memenangi percubaan masa pembukaan di Tour de Suisse pada bulan Jun.

1 dari 21

ASO

Peringkat 2: Utrecht ke Zeeland; Ahad, 5 Julai, 166km

Jangan biarkan profil mendatarnya mendatar dengan sempurna menipu anda: Tahap 2 boleh menjadi lebih mencabar daripada kelihatan. Angin akan memainkan faktor sebagai 40km terakhir mengikuti pantai Laut Utara melalui pusat Zeeland Delta, tempat yang lebih dikenali untuk melayari layang daripada berbasikal. Barisan penamatnya terletak di Neeltje Jans, sebuah pulau buatan yang dibina sebagai sebahagian daripada empangan panjang yang melindungi rantau ini daripada lonjakan ribut.
Mengapa Ia Penting
Ini adalah peluang pertama bagi para pecut untuk mendapatkan kemenangan peringkat, dan jika mereka menaiki percubaan masa yang cepat di Peringkat 1, mereka juga boleh mengumpul jersi kuning terima kasih kepada bonus masa yang ditawarkan di garisan penamat. Tetapi dengan angin dijangka memainkan peranan, ia juga merupakan hari di mana pasukan GC perlu mencari penjelas eselon. Jika pasukan seperti Tinkoff-Saxo memutuskan untuk mencuba dan menolaknya, skuad yang tidak curiga dapat ditangkap di belakang, mungkin kehilangan minit.
Siapa yang Akan Menonton
Pada tahun 2009 dan 2013, Etixx-Quick-Step Mark Cavendish memenangi pecut lapangan pada akhir peringkat yang memaparkan crosswinds yang kuat. Dengan pasukan yang dibina untuk perlumbaan keras dalam keadaan buruk dan kemungkinan jersi kuning untuk melindungi Tony Martin-Cav dan pasukannya mempunyai peluang yang lebih baik daripada yang lain untuk menguasai Peringkat 2.

2 daripada 21

ASO

Peringkat 3: Antwerp ke Huy; Isnin, 6 Julai, 159.5km

Peringkat 3 mengambil Tour ke Belgium untuk 159.5 km bermula di Antwerp dan berakhir di Huy, sebuah bandar yang terletak di bukit-bukit Ardennes Belgia. Dengan kemunculan yang sukar yang mengandungi tiga kategori dikategorikan - termasuk penamat di atas Mur de Huy, pendakian yang pendek namun ganas dengan padang yang mendekati 25% - tahap ini menyokong pukulan yang agresif, penunggang dapat membuat serangan tajam secara berturut-turut.
Mengapa Ia Penting
Walaupun bukan kemuncak sidang kemuncak yang benar, peringkat akhir yang mencabar Tahap 3 dapat menawarkan beberapa kejutan-dan mungkin sedikit kekecewaan untuk satu pesaing GC atau dua. Dua pendakian yang dikategorikan dan keturunan teknikal yang berkelok-kelok akan menyimpan kegemaran pada jari kaki dan kedudukannya dalam peloton akan menjadi penting. Pada Flèche Wallonne tahun ini, perlumbaan satu hari dengan kemasan Stage 3 yang sama, kemalangan adalah masalah kerana penunggang cuba untuk tinggal di hadapan pek di jalan Belgium sempit. Dengan peloton yang lebih besar di Tour, kami dapat melihat lebih banyak kemalangan ketika pelumba bertarung berada di depan menuju ke bahagian bawah pendakian terakhir ke garisan penamat.
Siapa yang Akan Menonton
Kegemaran termasuk Movistar's Spaniard Alejandro Valverde, pemenang tiga kali Flèche, bersama rakan senegaranya dan pemenang Flèche-mantan Daniel Moreno dan Joaquim Rodriguez dari Katusha. Etixx-Quick-Step Michal Kwiatkowski, Juara Dunia Race UCI Road yang memerintah, akan suka memberi kemenangan kepada pasukannya di tanah air.

3 dari 21

ASO

Peringkat 4: Seraing to Cambrai; Selasa, 7 Julai, 221.5km

Adalah jelas bahawa penganjur Tour de France berfikir batu-batu adalah tambahan tambahan untuk Tour, kerana untuk tahun kedua berturut-turut, mereka kembali. Hari Terpanjang dari Tour, Peringkat 4 bermula di Seraing, bandar di mana Peter Sagan memenangi pertunjukan pertama pertamanya pada tahun 2012. Pendakian yang hanya dikategorikan pada hari ini cukup awal sehingga penembusan kemungkinan akan merangkak sebahagian besar mata, tetapi ia adalah tujuh sektor berkulit yang akan datang yang akan menyediakan kembang api sebenar hari ini. Enam sektor yang berjumlah 11.5km disusun di dalam 46km terakhir pentas, dan di sini bahawa pertempuran untuk kedua-dua peringkat dan GC harus muncul.
Mengapa Ia Penting
Sekiranya peringkat baru Tour ini adalah sebarang petunjuk, sekurang-kurangnya satu harapan Tour Contender GC akan dipadamkan pada penghujung hari akibat kemalangan, mekanikal, atau tidak dapat mengikuti yang lain di atas batu-batuan. Sebagai contoh, peringkat tahun lalu adalah penting, seperti Vincenzo Nibali dari Pasukan Astana menambah beberapa minit untuk memimpinnya sementara Chris Froome dari Team Sky terhempas. Cuaca akan memainkan peranan juga. Julai boleh menjadi bulan hujan di utara Perancis, dan kebanyakan penunggang akan mengharapkan keadaan kering. Seperti yang kita lihat pada tahun lepas, hujan membuat menunggang batu di atas batu lebih berbahaya.
Siapa yang Akan Menonton
Tour tahun ini disusun dengan bintang klasik yang akan menanti ke Peringkat 4. Giant-Alpecin John Degenkolb memenangi Paris-Roubaix pada bulan April, dan Alexander Kristoff dari Katusha memenangi Tour of Flanders. Kedua-duanya akan menjadi kegemaran teratas. Lars Boom dari Astana memenangi peringkat tahun lalu dan pastinya akan menang untuk menang. Dan tentu saja, Fabian Cancellara patut disebut juga. Walaupun memenangi kedua-dua Tour of Flanders dan Paris-Roubaix tiga kali dalam kariernya, Spartacus tidak pernah memenangi pentas di Tour.

4 dari 21

ASO

Peringkat 5: Arras ke Amiens, Rabu, 8 Julai 189.5km

Peringkat pertama yang berlaku sepenuhnya di Perancis, Peringkat 5, kelihatan di atas kertas menjadi hari yang tipikal bagi para peluncur berkat profil bergulir dan tiada kategori yang dikategorikan. Tetapi Amiens hanya kira-kira 30 km dari pantai Perancis, dan angin sekali lagi menjadi faktor ketika perlombaan berliku melalui rantau Somme. Pada beberapa mata di hujung pentas, para penunggang akan membuat perubahan yang tajam yang akan membawa mereka masuk dan keluar dari angin, memberikan pasukan yang kuat peluang lain untuk memecah perlumbaan ke dalam eselon.
Apa maksudnya
Jika berangin, ini akan menjadi satu lagi hari yang sukar untuk peloton dan satu lagi peringkat di mana pasukan-pasukan dari pesaing GC Tour akan menyertai skuad pelumba di hadapan pek itu. Tetapi jika angin tenang, ini sepatutnya menjadi hari yang agak mudah berakhir di lapangan pecut.
Siapa yang Akan Menonton
Ini akan menjadi pentas bagi pelari seperti Mark Cavendish, Alexander Kristoff, dan Peter Sagan, dan-jika pasukan mereka dapat mengekalkan perlumbaan bersama dengan berakhirnya apa yang boleh membuktikan hari yang sukar di pelana-Lotto-Soudal Andre Greipel dan Etixx-Quick-Step Mark Cavendish.

5 daripada 21

ASO

Peringkat 6: Abbeville ke Le Havre; Khamis, 9 Julai, 191.5km

Peringkat 6 memeluk rantau Seine-Maritime Perancis, dan ia mungkin menjadi hari yang sempurna untuk pemecatan untuk berjaya. Dengan tiga kategori yang dikategorikan dan beberapa kategori yang tidak dikategorikan, peloton yang letih mungkin menghadapi masalah mengawal perkara selepas permulaan yang mencabar dan tidak konsisten pada Tour. Penamat di Le Havre di Normandy sepatutnya memberikan masa yang menarik.
Mengapa Ia Penting
Dengan tiga kategori 4 memanjat sepanjang hari, Peringkat 6 dapat memberikan sedikit pengertian dalam kejohanan Tour King of the Mountains.
Siapa yang Akan Menonton
Peringkat 6 adalah sempurna untuk penunggang yang agresif dengan keunggulan untuk memenangi pemecahan. Thomas Voeckler dari Europcar dan Tony Gallopin dari Lotto-Soudal datang ke fikiran. Kemunculan menanjak di Le Havre bermakna jika perlumbaan itu kembali bersama, pelari yang sesuai dengan penamat yang lebih mencabar, seperti Peter Sagan atau John Degenkolb, harus menang.

6 daripada 21

ASO

Peringkat 7: Livarot to Fougères; Jumaat, 10 Julai 190.5km

Peringkat 7 mungkin menjadi peringkat pertama dalam minggu pertama Tour. Kursus bergolek 190.5km termasuk hanya satu kategori dikategorikan, Kategori 4 Cote de Canapville, dan ia datang terlalu awal (12.5km ke pentas) untuk melakukan apa-apa yang lebih daripada menyediakan pad pelancaran yang ideal untuk pemisahan yang panjang untuk melarikan diri. Jangkakan pasukan pelari untuk mengawal selesainya prosiding hari ini, sehingga sehingga selesai di Fougères.
Mengapa Ia Penting
Dengan angin, cobbles, dan memanjat memainkan peranan sepanjang enam peringkat pertama, hari ini boleh menjadi peringkat pertama yang berakhir dengan pecut lapangan tradisional. Yang berkata, dengan penamat menaik Sabtu di Mur de Bretagne dan ujian masa pasukan Ahad, pasukan pesaing GC akan bertarung dengan pasukan pelari untuk berada di depan dan di luar masalah, mungkin membuat kemunculan yang huru-hara yang boleh menghasilkan kemalangan atau dua.
Siapa yang Akan Menonton
Ini adalah hari yang lain untuk pelari di mana suspek biasa-Cavendish, Greipel, Kristoff, Sagan, dan Degenkolb-akan cuba untuk memenangi satu peringkat terakhir sebelum Tour melayari pergunungan.

7 daripada 21

ASO

Peringkat 8: Rennes ke Mur de Bretagne; Sabtu, 11 Julai, 181.5km

Sama seperti Peringkat 3, Peringkat 8 berakhir di atas pendakian yang pendek dan curam - dalam kes ini, "Wall of Brittany" dua kilometer. Pendakian terakhir muncul pada tahun 2011 apabila Cadel Evans melepaskan Alberto Contador untuk memenangi Peringkat 4. Evans kemudian pergi memenangi keseluruhan Tour. Jalan sempit juga akan menjadi faktor, kerana Brittany terkenal dengan jalan raya yang jauh lebih luas daripada jalan setapak.
Mengapa Ia Penting
Jalan masuk ke pendakian terakhir akan menjadi tegang, dan terdapat kemalangan apabila pasukan mencuba dan meletakkan pemimpin mereka di depan. Jurang masa tidak akan besar pada penamat, tetapi dengan bonus masa pada baris untuk tiga penamat pertama, GC dapat melihat goncangan kecil sebelum ujian masa tim penting minggu ini. Hanya bergerak ke satu tempat di GC boleh memberi satu pasukan untuk memulakan masa yang lebih awal, yang bermaksud maklumat mengenai masa yang diposting oleh mana-mana pasukan bermula lebih awal.
Siapa yang Akan Menonton
Walaupun terdapat gunung yang lebih besar lagi yang akan datang, Peringkat 8 boleh menjadi peluang pertama Contador untuk menunjukkan kepada pesaingnya bahawa dia tidak merasa keletihan setelah kemenangannya di Giro d'Italia pada Mei. Dia akan suka mencuri beberapa saat dari orang-orang seperti Astana dan Movistar sebelum TTT keesokan harinya.

8 daripada 21

ASO

Peringkat 9: Vannes ke Plumelec, Ahad, 12 Julai, 28km TTT

dia Tour de France lepas termasuk ujian masa tim (TTT) pada tahun 2013, tahap 25km di dan sekitar pusat kota Nice. TTT tahun ini jauh berbeza. Pada asasnya tembakan lurus dari barat laut Vannes ke Plumelec, kursus ini menawarkan sedikit lilitan, tetapi termasuk beberapa bukit bergulir sebelum hujung belakang menaik ke akhir.
Mengapa Ia Penting
Selepas perlumbaan 14km yang pendek, perlumbaan 14km melawan jam, tidak ada lagi ujian masa individu dalam 2015 Tour de France, yang menjadikan ujian kali ini pasukan yang lebih penting. Pasukan perlu mengukur usaha mereka dengan berhati-hati. Sekiranya mereka terlalu sukar terlalu lama, mereka akan memudar sebelum pendakian selesai. Pasukan yang baik akan memberi pelumba mereka satu kusyen padat menuju Pyrenees. Pasukan yang tidak akan dipaksa untuk menyerang untuk mencuba dan membuat masa.
Siapa yang Akan Menonton
BMC adalah Juara Dunia Ujian Pasukan semasa dan merupakan kegemaran teratas untuk memenangi Peringkat 9 selepas memenangi TTT yang sama panjang semasa Criterium du Dauphiné pada bulan Jun. Dipimpin oleh bekas pemegang Rekod Dunia Jam Rohan Dennis, pasukan itu harus memberikan pasukan Amerika Tejay van Garderen sebelum perlumbaan memasuki gunung tinggi untuk pertama kalinya. Astana, Orica-GreenEdge dan Movistar juga perlu tambang. Bagi Chris Froome, Team Sky, dia mungkin berharap Tahap 9 adalah percubaan masa individu, kerana dia akan menjadi peluang yang jauh lebih besar untuk mendapatkan masa yang lebih penting berbanding saingannya daripada yang dilakukannya semasa menunggang dengan pasukannya.

9 daripada 21

ASO

Peringkat 10: Tarbes ke la Pierre-Saint-Martin, Selasa, 14 Julai, 167km

Selepas hari rehat pertama Tour, perlumbaan memasuki Pyrenees dengan pengenalan pendakian baru, kategorinya kategori kuda (atas kategori) la Pierre-Saint-Martin. Selepas memulakan hari di Tarbes, arka perlumbaan di barat, meliputi tiga kategori 4 memanjat di sepanjang jalan. Pendakian terakhir bermula dengan perlahan di Arrete, 24km dari garisan penamat, tetapi permulaan rasmi pendakian kategori kuda ke puncak bermula dengan jarak 15km. 10 kilometer pertama adalah yang paling curam, dengan purata padang hampir 10%. Pendakian semakin lemah dengan jarak 5km tetapi menjejaskan lagi di jalan akhir ke garisan.
Mengapa Ia Penting
Peringkat selepas Hari Rehat sentiasa menjadi sukar apabila para penunggang berjuang untuk mendapatkan semula kaki lari mereka selepas satu hari istirahat aktif. Buang dalam kelas pertama yang mendaki Tour, dan anda mendapat resipi untuk bencana. Mengharapkan sekurang-kurangnya salah satu pesaing pra-perlumbaan untuk mendapatkan jours sans sementara kegemaran sebenar untuk Tour tahun ini mula muncul. Ia juga Hari Bastille, Hari Kemerdekaan Perancis, jadi jalan raya akan dibungkus dengan peminat, dan penunggang Perancis akan lebih bersemangat untuk menyenangkan mereka.
Siapa yang Akan Menonton
Tahap ini memiliki nama Nairo Quintana yang ditulis seluruhnya. Pendaki Colombia yang kecil di Movistar mempunyai percepatan menaik yang sedikit boleh dipadankan. Jika dia telah kehilangan masa pada minggu pertama, harapkan dia membuatnya di sini. Chris Froome dan Vincenzo Nibali juga penunggang untuk menonton. Apabila mereka memenangi Lawatan 2013 dan 2014 masing-masing, mereka berjaya mengawal perlumbaan dengan memenangi persembahan pada penamat puncak tertinggi pertama Tour itu. Jika mereka mahu memenangi Jelajah kedua, mereka mungkin mencuba dan meletakkan cap mereka pada perlumbaan di la Pierre-Saint-Martin. Dan jangan menolak pendaki Perancis seperti Romain Bardet AG2R La Mondiale atau Thibaut Pinot FDJ. Kemenangan Bastille pada sidang Kemuncak pertama Tour akan menjadi impian menjadi kenyataan bagi orang Perancis.

10 dari 21

ASO

Peringkat 11: Pau ke Cauterets, Rabu, 15 Julai, 188km

Bagi penunggang yang masih berada dalam keadaan kejutan berikutan kemuncak sidang kemuncak pertama Peringkat Peringkat 10, Peringkat 11 hanya akan menjadi lebih teruk lagi dengan peringkat 188km yang memanjat enam kategori yang dikategorikan, termasuk kategori legenda Col du Tourmalet. Peringkat ini berakhir di Cauterets selepas kategori 3 memanjat ke penamat. Ia tidak mencabar penamat seperti sebelumnya atau seterusnya tetapi ia akan menyakiti.
Mengapa Ia Penting
Pada 2013, hari selepas Chris Froome mengambil jersi kuning pada kemuncak sidang kemuncak pertama Tour itu, dia hampir kehilangannya ketika pasukannya retak dalam serangan serius dari Garmin dan Movistar. Itu meninggalkan Froome bersendirian melalui pertandingan yang mencabar yang menampilkan lima pendakian utama. Mana-mana pasukan yang terlalu mendalam semasa Peringkat 10 boleh mendapati masalahnya di sini. Peringkat 11 juga akan menjadi medan pertempuran utama dalam persaingan Tour King of Mountains, jadi mengharapkan seseorang untuk menyerang awal, ingin memimpin dalam jersi polka dot jersey.
Siapa yang Akan Menonton
Dihidupkan di antara dua kemuncak kemuncak kategori kuda, tahap ini adalah sedikit kad liar. Kegemaran GC pasti akan mempunyai tangan mereka penuh dengan satu sama lain, mungkin memberi beberapa pelumba yang lebih rendah peluang untuk melarikan diri dalam usaha untuk memenangi pentas dan mata King of the Mountains. Katusha Joaquim Rodriguez mungkin calon yang baik untuk menang. Di antara angin minggu pertama, cobbles, dan ujian masa, pendaki Sepanyol mungkin mendapati dirinya terlalu jauh dari GC untuk membuat kesan secara keseluruhan, mungkin membebaskannya untuk memberi tumpuan kepada kemenangan peringkat dan jersey polka dot sebaliknya.

11 daripada 21

ASO

Peringkat 12: Lannemezan ke Plateu de Beille, Khamis, 16 Julai 195km

Ketiganya dari tiga hari yang sukar di Pyrenees [http://www.bicycling.com/tour-de-france/tour-features/postcards-pyrenees], Peringkat 12 berakhir dengan kemuncak puncak di atas Plateau de Beille, dan ia adalah doozy. Pada 195km, Peringkat 12 adalah salah satu yang paling lama di dalam Tour, dan tidak ada jalan lurus yang dilihat. Hari ini bermula di Lannemezan dan mengalir ke arah barat daya ke atas tiga kategori pendakian termasuk Col de la Core dan Port de Lers, kedua-dua Kategori 1 memanjat. Peringkat ini berakhir dengan 15km, 7.9% kategori kereta memanjat Plateau de Beille, yang menjadikan penampilan keenam Tournya.
Mengapa Ia Penting
Selepas dua hari yang mencabar di Pyrenees, Peringkat 12 akan memecahkan ramai penunggang-terutamanya jika cuaca panas. Untuk hari kedua berturut-turut, pasukan yang memegang jersi kuning itu boleh memiliki tangannya mempertahankannya sepenuhnya dalam satu siri jalan penggulungan, teknikal. Pasukan pendahulu yang lebih mendalam seperti Movistar dan Cannondale-Garmin mungkin memilih untuk menghantar pelumba ke atas jalan lebih awal, memaksa pasukan dalam kuning untuk mengejar keluar jauh. Jika mereka bernasib baik, perpisahan akan melarikan diri dengan penunggang yang jauh ke GC. Sekiranya ini berlaku, kita mungkin melihat gencatan senjata sebagai pasukan pesaing utama memandang ke arah Alpen yang masih akan datang.
Siapa yang Akan Menonton
Sekiranya perpisahan terus ke penamat, harapkan ia akan mengandungi Thomas Voeckler dari Europcar. Pada tahun 2004 dan 2007, orang Perancis telah bertapak di atas di atas Plateau de Beille memakai jersi kuning-dan berani mempertahankannya. Jika dia berjaya menjimatkan tenaga selama dua hari sebelumnya di pergunungan, dia boleh mencuba dan pergi untuk menang di pendakian yang dia tahu dengan baik.

12 daripada 21

ASO

Peringkat 13: Muret ke Rodez, Jumaat, 17 Julai, 198.5km

Tahap peralihan klasik, hari yang panjang ini melihat perlumbaan meletakkan Pyrenees di cermin spion. Tetapi sementara tidak ada pas utama, itu apa-apa tetapi rata. Profil ini terus-menerus naik dan turun sepanjang hari, sejenis rupa bumi yang disebut Perancis casse-pates, atau pemutus kaki. Dalam fesyen tipikal ASO, penganjur perlumbaan menyenaraikan tiga kategori yang dikategorikan sebagai pendakian, tetapi salah satu kawasan paling curam dan terpanjang, pendakian ke La Primaube hanya 10km dari garisan penamat, tidak ditandakan.
Mengapa Ia Penting
Bagi pencabar, matlamatnya adalah untuk tidak disedari sepanjang hari. Mereka akan mahu diam secara senyap-senyap dalam pek, makan dan minum sebanyak yang mungkin untuk pulih, sementara hanya menghabiskan tenaga yang cukup untuk tinggal di ketiga pelumba depan dan keluar daripada bahaya kemalangan sebanyak mungkin. Untuk seluruh bidang, ia adalah satu peringkat yang dibuat khas untuk pemisahan.
Siapa yang Akan Menonton
Pendakian akhir yang belum ditaklumkan kepada La Primaube harus menghasilkan pemenang - sama ada dari rehat asal hari ini atau perlawanan balas akhir. Hari ini adalah hari yang baik untuk penunggang gaya Ardennes. Cari pasukan seperti Orica-GreenEdge, yang tidak mempunyai pesaing GC tradisional tetapi sangat baik dalam rehat, untuk memacu langkah itu. Dan mana-mana pasukan yang harapan keseluruhannya telah melanda saluran air akan menjadi aktif juga.

13 dari 21

ASO

Peringkat 14: Rodez ke Mende, Sabtu, 18 Julai 178.5km

Ini adalah tahap yang sangat rumit. Ia akan dipertandingkan di jalan-jalan yang kecil dan berkelok-kelok, dan profil menentang perancangan taktikal yang mudah: lumpy untuk memulakan, kemudian hampir palsu palsu hampir 70km dan kemudian tiga memanjat di 40km terakhir, termasuk Cote de la Croix Neuve curam kemuncak puncak - yang membentuk nastiness apa yang kurang panjangnya.
Mengapa Ia Penting
Ia bukan penamat puncak Tour tradisional, dan ia jarang digunakan. Tiada perlumbaan utama telah selesai di sini sejak 2012, dan Tour yang terakhir dilawati pada tahun 2010, ketika Alberto Contador berada di tempat kedua. Jadi penunggang seperti Contador akan menggunakan kebiasaan mereka dengan bahagian awal yang curam untuk melancarkan serangan, manakala penunggang lain yang tidak melihatnya - seperti Tejay van Garderen - mungkin terpaksa lebih berhati-hati dan mengikuti roda. Hari ini adalah hari apabila taktik akan menang melebihi kekuatan mentah; ia adalah mengenai langkah yang betul pada masa yang tepat.
Siapa yang Akan Menonton
The Croix Neuve mendaki nikmat yang kuat, pendaki punchy yang boleh melakukan banyak kerosakan dalam jangka pendek jalan - berfikir Nairo Quintana dan Contador. Jurang di sini mungkin tidak signifikan, tetapi walaupun 10 hingga 30 saat dapat berakhir mengubah tenor perlumbaan dengan meletakkan penunggang dalam kedudukan yang memerlukan serangan untuk mendapatkan waktu kerana tidak ada lagi ujian masa.

14 dari 21

ASO

Peringkat 15: Mende to Valence, Ahad, 19 Julai, 183km

Dengan kebanyakan kursus menurun, Peringkat 15 kelihatan di atas kertas satu pertaruhan yang baik untuk menyelesaikan pecut. Tetapi selepas dua minggu pada perlumbaan, penunggang akan menjadi letih, dan kursus itu memaparkan satu pendakian penting kira-kira dua pertiga jalan ke hari di mana breakaways boleh melarikan diri.
Mengapa Ia Penting
Kepada pesaing keseluruhan, hari ini hari lain untuk diam dan pulih. Tetapi untuk seluruh bidang, ia adalah permainan - ini adalah salah satu peringkat terakhir yang boleh menjadi pertempuran antara pelari dan pelumba terpencil. Hari ini, ia adalah pelari keuntungan: peluang terakhir yang akan mereka dapatkan sebelum Paris.
Siapa yang Akan Menonton
Ini adalah peringkat yang baik untuk penunggang seperti Alexander Kristoff. Norway mempunyai enjin untuk menyimpan beberapa kemasan akhir atas, walaupun pada akhir hari yang panjang. Dengan 14 peringkat dalam kaki sudah, ia adalah hari yang dibina untuk pelumba yang pulih dengan baik.

15 dari 21

ASO

Peringkat 16: Bourg-de-Peage to Gap, Isnin, 20 Julai 201km

Ketua Tour untuk Alps dan halangan utama yang terakhir pada peringkat peralihan ini yang mempunyai dua pendaki yang signifikan. Akhirnya dalam Jelajah, tekstur peringkat ini berubah apabila objektif pasukan berubah. Mungkin ada rehat awal untuk mempertahankan jersi polka-dot memimpin. Atau satu pasukan yang tidak mempunyai nasib semua bangsa melemparkan dengan hati-hati kepada angin dengan perjalanan super agresif yang tidak dapat dielakkan akibat keseluruhannya. Walau apa pun, apa yang kelihatan seperti itu akan berlaku di atas kertas jarang dilakukan di Tour.
Mengapa Ia Penting
Menjangkakan hari perlumbaan yang agak saraf untuk para pemimpin. Ia adalah tahap yang sukar: panjang, pada 201km, dan walaupun tidak pada pendakian yang betul, jalannya sering mengikat perlahan sepanjang hari. Ia adalah medan yang menyebarkan kaki yang sudah letih. Dan berhampiran hujungnya menjejaki Col de Manse 9km. Pendakian bukan satu-satunya kesukaran; keturunan ke Gap adalah curam dan twisty.
Siapa yang Akan Menonton
Dengan pendakian terakhir dan curam, 12km turun ke garisan penamat, semua mata akan berada di Vincenzo Nibali, yang mendapat kaki untuk naik ke atas bukit lebih baik daripada hampir semua orang, dan dianggap salah satu keturunan terbaik dalam berbasikal hari ini. Ia adalah satu keadaan yang sempurna baginya untuk menguji pesaingnya dan cuba memaksa salah seorang daripada mereka membuat kesilapan.

16 daripada 21

ASO

Peringkat 17: Digne-les-Bains ke Pra-Loup, Rabu, 22 Julai, 161km

Ramai pesaing utama Tour mempratonton laluan ini semasa Peringkat 5 Criterium du Dauphine pada bulan Jun. Romain Bardet AG2R La Mondiale adalah pemenang hari itu, dalam kursus yang sama. Pendakian terakhir hari ini, Kategori 1 Col d'Allos, adalah yang paling sukar, tetapi ia adalah keturunan teknikal yang panjang antara sidang kemuncak dan pendakian terakhir ke Pra-Loup di mana kelebihan sebenar dapat diperoleh.
Mengapa Ia Penting
Walaupun bukan penamat puncak Alpine terbesar Tour, kategori 2 mendaki ke Pra-Loup tidak boleh dipandang rendah. Pada 6.2km dan dengan gred purata 6.5%, ia cukup sukar untuk menjana beberapa jurang masa.
Siapa yang Akan Menonton
Dengan tiga hari lagi di Alps, termasuk dua kemuncak sidang kemuncak yang sukar, Peringkat 17 mungkin satu lagi peluang untuk perpisahan untuk menjauhkan diri ke garisan penamat. Cari pendaki yang tidak bersaing untuk mengambil kemenangan, atau mungkin seorang penunggang yang cuba memenangi jubah polka dot sebagai King Tour of the Mountains.

17 daripada 21

ASO

Peringkat 18: Gap ke Saint-Jean-de-Maurienne, Khamis, 23 Julai, 186.5km

Kedua tahap Alpine, ini adalah satu-satunya hari yang bukan penamat puncak. Kesukaran utama hari ini adalah hampir 22km panjang memanjat Col du Glandon, tetapi terdapat enam pendakian dikategorikan pada hari itu juga-di kalangan mereka Lacets de Montvernier, hanya 10km dari penamat, yang hanya 3.4km panjang tetapi telah lapan hingga sembilan peratus gred sepanjang.
Mengapa Ia Penting
Anda mungkin melihat sesuatu gencatan senjata di kalangan pesaing utama hari ini. Dengan sidang kemuncak berakhir pada hari sebelumnya dan dua untuk mengikuti, mereka mungkin mahu menyelamatkan usaha mereka apabila mereka boleh melakukan lebih banyak kerosakan. Yang boleh membebaskan hari ini untuk kemenangan memecahkan. Ia juga penting bagi persaingan King of the Mountains. Jangkakan beberapa perlumbaan yang meriah di hadapan.
Siapa yang Akan Menonton
Hari seperti hari ini memerlukan kombinasi khas: penunggang dengan kelas dan kaki untuk menang pada hari yang panjang, berbukit, tetapi yang tidak begitu tinggi sehingga ia menjadi ancaman kepada keseluruhannya. Kemungkinan besar: pesaing yang menderita kejutan yang ditakuti lebih awal dalam perlumbaan dan kini sudah cukup jauh sehingga dia akan diberi kebebasan dalam rehat. Peringkat 19: Saint-Jean-de-Maurienne ke La Toussuire / Les Sybelles, Jumaat, 24 Julai, 138km. Itu kerana ia sering menghasilkan perlumbaan dinamik kerana penunggang lebih bersedia untuk berjudi dengan serangan jarak jauh. Akan ada banyak tawaran apabila perlumbaan bermula dengan kategori 1 mendaki dari pistol dan selesai dengan pendakian 18 km dari La Toussuire.
Mengapa Ia Penting
Kecuali seorang penunggang telah muncul sebagai dominan dengan jelas pada tahap ini, tahap ini merupakan satu peluang besar bagi pasukan yang kuat untuk cuba memecahkan saingan. Kawasan pergunungan, jarak pendek dan kemuncak sidang kemuncak yang panjang adalah ramuan yang sempurna untuk perlumbaan yang agresif. Pasukan yang kuat seperti Movistar atau Astana boleh menggunakan tahap ini untuk cuba melepaskan jersi kuning dari pelumba yang kuat dengan sokongan kurang pasukan.

18 daripada 21

ASO

Peringkat 19: Saint-Jean-de-Maurienne ke La Toussuire / Les Sybelles, Jumaat, 24 Julai, 138km

Peringkat gunung yang pendek dan keras semakin meningkat dalam fesyen dalam perlumbaan hari ini. Itu kerana ia sering menghasilkan perlumbaan dinamik kerana penunggang lebih bersedia untuk berjudi dengan serangan jarak jauh. Akan ada banyak tawaran apabila perlumbaan bermula dengan kategori 1 mendaki dari pistol dan selesai dengan pendakian 18 km dari La Toussuire.
Mengapa Ia Penting
Kecuali seorang penunggang telah muncul sebagai dominan dengan jelas pada tahap ini, tahap ini merupakan satu peluang besar bagi pasukan yang kuat untuk cuba memecahkan saingan. Kawasan pergunungan, jarak pendek dan kemuncak sidang kemuncak yang panjang adalah ramuan yang sempurna untuk perlumbaan yang agresif. Pasukan yang kuat seperti Movistar atau Astana boleh menggunakan tahap ini untuk cuba melepaskan jersi kuning dari pelumba yang kuat dengan sokongan kurang pasukan.
Siapa yang Akan Menonton
Penamat di La Toussuire adalah panjang dan sederhana curam, tetapi bit curam paling bawah. Itu, dan ia adalah kecerunan yang agak berterusan, adalah berita baik untuk penunggang seperti Chris Froome, yang berkembang maju seperti irama dan konsistensi. Jika di bawah serangan, cari Froome untuk hanya "menunggang ke watts" untuk membawa pulang pesaing-pesaingnya, kemudian melancarkan tandatangannya sendiri yang tinggi, langkah jangka pendek untuk melarikan diri.

19 daripada 21

ASO

Peringkat 20: Modane Valfrejus ke Alpe d'Huez, Sabtu, 25 Julai, 110.5km

Lebih pendek lagi, pada 110.5km, peringkat terakhir ini adalah peluang terakhir untuk perubahan dalam keseluruhannya. Terdapat 31 kilometer pendakian awal, maka keturunan yang panjang dan lembut ke tingkat lembah sebelum mendaki terakhir Alpe d'Huez, di mana semua tindakan akan berlaku.
Mengapa Ia Penting
Kemuncak puncak gunung sebagai hari yang akan datang telah menjadi ciri dalam beberapa Lawatan baru-baru ini, dan ia juga sedikit mencuci sejauh upsets utama pergi. Hari ini mungkin sama. Tetapi dengan penunggang seperti Nairo Quintana di lapangan, tidak ada yang pasti. Pada tahun 2013, Quintana cuba memecahkan Chris Froome pada peringkat terakhir gunung. Dia tidak berjaya, tetapi usaha beliau beralih podium di belakang mereka.
Siapa yang Akan Menonton
Alpe d'Huez adalah mitos dalam pertandingan berbasikal, dan sebagai peluang terakhir untuk membuat apa-apa langkah dalam kedudukan, maka perlumbaan itu akan menjadi pertempuran seolah-olah untuk peluang-peluang lepas dan penyokong GC. Siapa yang muncul di bahagian atas - untuk pentas atau untuk jersi kuning - adalah orang yang meneka.

20 daripada 21